Q&A - Najčešća pitanja

Saznajte sve što vas zanima ovdje ili na besplatnoj pokaznoj radionici.

Najčešća pitanja

Znamo da odluka o upisu nije mala odluka...

Zato smo pripremili za vas odgovore na najčešća pitanja koja postavljaju roditelji i polaznici, kako biste lakše donijeli odluku i dobili sve potrebne informacije na jednom mjestu.
Ako ne pronađete odgovor koji tražite, slobodno nam se javite – tu smo za vas!

o programu i metodologiji

Zašto odabrati Školu brzog čitanja i mudrog učenja?

Škola brzog čitanja i mudrog učenja nudi inovativne programe koji pomažu djeci i odraslima unaprijediti čitalačke i kognitivne vještine. Programi su usmjereni usvajanju tehnika brzog čitanja, učinkovitih metoda pamćenja, organizaciji materije pomoću alata za vizualno učenje kao i prezentacijskih vještina.

Learnability je kapacitet za funkcionalno učenje, odnosno sposobnost polaznika da brzo i učinkovito apsorbiraju i razumiju nove informacije ili steknu nove vještine. Učenici s visokim learnability-em sposobni su brzo savladati nove školske materijale i informacije, efikasno primjenjivati različite strategije učenja, samostalno rješavati probleme i postizati uspjehe u svom obrazovanju.

Sposobnost za učenje neprocjenjiva je vještina jer kada smo sposobni naučiti i savladati nove vještine, savladati nove izazove i još k tome lakše i brže nego prije – imamo sve potrebno i za buduće školovanje, za budući posao, za cijeli život.

Program ne pomaže samo u ubrzavanju čitanja, već i u boljem pamćenju gradiva, učinkovitijem učenju kroz različite tehnike, kao i vještini učinkovitog prezentiranja naučenog.

Kvaliteta i trajanje pamćenja, ovise o; kondiciji u učenju, motivaciji za samo učenje i tehnikama kojima se uči. Svi navedeni čimbenici su međusobno povezani, ali mogu i kompenzirati jedan drugoga. 

Zašto je to tako važno? Pa upravo kada nam za učenje nekog predmeta za koji nismo zainteresirani nedostaje motivacije ili nemamo baš neke kondicije u učenju upravo tada savršeno “uskaču” tehnike brzog čitanja i pamćenja te asocijativnog mapiranja da „spase stvar“ i da naučimo lakše ono što manje volimo. Također, tehnike uvelike olakšavaju i ubrzavaju učenje onoga što nam ide izvrsno jer osim što si time dodatno štedimo vrijeme, pamtimo dugoročno.

Jedan od “trikova” kojima se može poboljšati pamćenje nezanimljivog teksta je namjerno traženje “gluposti” u tekstu. Dakle, ideja bi bila pronaći što više razloga zašto percipiramo tekst kao glup, dosadan, netočan, nedosljedan, neupotrebljiv. Traženje argumenata u kritici samog teksta drastično će povećati tzv. zadržavanje informacija, odnosno aktivnim fokusiranjem na tekst moći ćemo ne samo zapamtiti više informacija koje sadrži, već ih se i lakše prisjetiti. Ovaj pristup posebno je uspješan kod djece u adolescentnoj dobi, jer im omogućuje zadovoljenje uobičajene potrebe za suprotstavljanjem autoritetima – u ovom slučaju to je autor teksta.

Brzo čitanje je i fiziološki i psihološki proces. Preduvjet za ubrzanje je s jedne strane poboljšanje koncentracije i podizanje razine razumijevanja teksta, a s druge strane ubrzanje kretanja pogleda kroz tekst. I jedno i drugo podrazumijeva konceptualnu i tehničku promjenu u provedbi aktivnosti koje čitanje podrazumijeva, a te se promjene prvenstveno tiču ​​načina na koji koristimo vlastite oči i vlastiti mozak. Dakle, ako radimo isto što smo uvijek činili, naša će brzina čitanja biti ista kao i uvijek. Ako nešto radikalno promijenimo, dobit ćemo drugačije rezultate. Ako se ono što mijenjamo mijenja u skladu s prirodom funkcioniranja našeg mozga i očiju – za očekivati ​​je da će ti rezultati biti bolji nego što su bili prije tih promjena. Tehnike brzog čitanja podrazumijevaju da se prvenstveno pogled vodi kroz tekst nekim vidljivim pokretom, što kao izravnu posljedicu ima drugačiju reakciju onih centara u mozgu koji sudjeluju u procesu čitanja, mišljenja i pamćenja.

Ključ dobrog razumijevanja pri učenju jest dobra razina koncentracije koja često ovisi o nekim neurološkim čimbenicima, a koji pak mogu biti uzrokovani neadekvatnim pristupom samom gradivu – bilo na razini čitanja, bilo na razini vođenja vlastitih bilješki, ili na razini pamćenja. Dakle, kvalitetno čitanje, uz adekvatno korištenje sustava oko-mozak, preduvjet su dobre koncentracije, a dobra koncentracija preduvjet je dobrog razumijevanja, što je opet preduvjet kvalitetnog i praktičnog pamćenja.

Od svih problema s kojima se prosječan čovjek susreće pri čitanju, problem koncentracije ima najviše izraženu fiziološku podlogu, zbog čega ga je upravo i najlakše riješiti. Svi ostali problemi u čitanju pretežno su psihološke prirode i kao takvi su teži za riješiti. Dakle, glavni uzrok dekoncentracije pri čitanju jest to što u klasičnom čitanju – čitamo samo jednom hemisferom mozga, dok je druga prirodno isključena iz procesa čitanja. Još je veći problem i što se nesvjesno bavimo i nekim drugim aktivnostima, koje nemaju izravne veze s čitanjem (multitasking). Ključ rješavanja problema koncentracije je reorganizirati sam proces čitanja, više na fizičkoj nego na psihološkoj razini.

ZA KOGA JE PROGRAM NAMIJENJEN

Za koju dob su namijenjeni obrazovni programi Škole brzog čitanja i mudrog učenja?

Programi su prilagođeni različitim uzrastima, od predškolske dobi do odraslih. Svaka dobna skupina ima posebno osmišljenu strukturu programa, prilagođenu njihovim potrebama i razvojnim fazama.

STRUKTURA I TRAJANJE PROGRAMA

Zašto program Brzo čitanje i mudro učenje traje toliko dugo?

Napredak kod svakog djeteta je naravno kao i u svemu vrlo individualan. Nama je cilj svakog polaznika i svaku polaznicu programa dovesti do automatizirane primjene naučenog na njihovim školskim materijalima – udžbenicima/lektirama, a za to nam je potrebno vježbanje i ponavljanje u memorijskim ciklusima. Svaku novu vještinu možete automatizirati ako je ponovite dovoljan broj puta. Tada je počnete primjenjivati rutinski, bez imalo napora.

Recept za automatizaciju je:

  • vrijeme
  • dovoljan broj ponavljanja
  • primjena u svakodnevnim aktivnostima.

Instant rješenja i instant rezultati nažalost ne postoje i ništa ne ide preko noći, ali radom kroz 24 radionice – može se doći do fascinantnih rezultata koji onda traju cijeli život!

Svrha je da na istoj vidite što radimo, na koji način radimo i da vam odgovorimo na sva vaša pitanja kako biste mogli donijeti pravu odluku da li je školovanje u Školi brzog čitanja i mudrog učenja ono što ste tražili i što vam je potrebno. Također je i nama prilika da vas savjetujemo i damo preporuku. Ovo nije još jedna aktivnost u vašem rasporedu i rasporedu djece, ovo je ulaganje u vještine koje ostaju kroz cijelo školovanje, fakultet i kasnije posao. Stoga je dobro da se, bez ikakve obaveze, upoznamo na jednoj takvoj radionici i na licu mjesta riješimo sve potencijalne nedoumice. Trajanje radionice je 45-60 minuta uz obaveznu prethodnu rezervaciju mjesta.

Prijaviti se možete popunjavanjem prijavnog obrasca na web-u ili preko naših društvenih mreža ili kontaktiranjem direktno na jedan od naših kontakata. Organiziramo i besplatne pokazne radionice na kojima roditelji i djeca mogu dobiti detaljnije informacije o konkretnom programu i uvjetima školovanja.

ISKUSTVO I NAPREDAK POLAZNIKA

Razumijem da je svako dijete individualno, međutim, kakva su generalna iskustva polaznika programa Brzo čitanje i mudro učenje?

Iako doista ne volimo generalizirati, obzirom da se ovo pitanje često postavlja, ukoliko gledamo neki prosjek,  dosadašnje iskustvo nam pokazuje da se:

  • nakon prvih nekoliko radionica osjeti mali napredak u koncentraciji
  • nakon 6.-8.radionice onaj prvi “click” kada djeca uvide koliko im pomažu asocijativne mape i osnovne tehnike brzog čitanja 
  • nakon 12.-16.radionice već poprilično napreduju u brzini čitanja lektira, savladavanja školskog gradiva i učenja definicija, nabrajanja, stranih riječi pomoću tehnika brzog čitanja i pamćenja
  • nakon 18.-22.radionice počinje lagano sve „sjedati“ na svoje mjesto, a nadograđeno naprednim tehnikama učenja te se do kraja programa dolazi do automatizirane primjene savladanih tehnika.

Preduvjet za navedeno; redoviti dolasci, želja za napretkom te primjena savladanih tehnika na svojim lektirama/udžbenicima. 

Manje stresa, više uživanja u učenju!

Kroz kreativne i interaktivne metode, vaša djeca uče kako brzo izdvojiti najvažnije informacije, bolje pamtiti i uspješno organizirati svoje gradivo.